Jirka Vaněk: Na výlet kabrioletem, na nákup dodávkou.

Názor, že se auto a žena nepůjčují, Jirka Vaněk nesdílí. Co sympatický IT konzultant naopak sdílí je jeho Škoda Octavia na plyn. Přes HoppyGo. Na náš rozhovor se ovšem dostavil na skútru, auto nechal pro dnešek své přítelkyni. Pak vlastní ještě trabanta a rád by si půjčil třeba dodávku. Přijde vám to zmatené? Čtěte dál!

Jak ses vůbec potkal se službou HoppyGo?

Na internetu, když jsem si googloval carsharing. Už na škole jsme dělali projekt na sdílení aut v rámci mé vedlejší specializace podnikání malých a středních firem. Ale nepovedlo se nám to dodělat. Od té doby jsem si googloval, kdy už budu moct půjčit svoje auto, protože mi to přijde efektivní. Takže mě HoppyGo samozřejmě zaujalo.

Tak jsi tam svoje auto přihlásil…

Okamžitě.

Proč chceš půjčovat lidem auto?

Rád bych měl svoje auto jako aktivum a také s ním tak nakládal. Využíval ho. Chci s ním sám jezdit, když potřebuju, a nechci z něj nedělat pasivum, jakým ve většině případů je. Nechci do něj jenom rvát peníze a užívat si luxusu, že mi stojí před domem. To absolutně nepotřebuju.

Jaké máš vlastně auto?

Oktávku kombi na LPG. Ještě donedávna jsem hrával ligový volejbal v Chocni, kam jsem musel jednou dvakrát týdně jezdit, a tak mi úprava na plyn ušetřila spoustu peněz. Věřím, že je to i přidaná hodnota pro zákazníky HoppyGo, protože je možné se – s klidnou nohou – dostat na korunu za kilometr.

Nemáš třeba obavy, že ti někdo spálí spojku, nabourá nebo ho prostě nějak zničí?

Samozřejmě, že mám. Jsem si vědom toho, že se takové věci dějí. Jenže jak jsem nad tím přemýšlel, došel jsem k závěru, že je pro mě lepší ho půjčovat, a tím si vydělat na to, abych ho udržel v provozuschopném stavu. Snažím se ho tedy udržovat ve 100% kondici. Je to lepší, než kdybych méně často něco opravoval, ale auto by stálo nevyužité a já to platil ze svého. HoppyGo má navíc pojištění, takže když mi někdo spálí spojku, tak na tom nevykrvácím.

Takže jestli to správně chápu, ty peníze, které ti sdílení auta přinese, ti zaplatí případné opravy, kdyby něco?

Já to tak beru. Že ty peníze jdou zpátky do auta. O to lepší auto pak mám. Ale rozhodně se neživím tím, že bych půjčoval jedno svoje auto. Možná kdybych jich měl těch pět, což je v HoppyGo maximum. Takhle ale auto živí samo sebe a je připravené třeba na hezkou dovolenou. A já se nemusím bát, že se s ním něco stane, protože se o něj starám. Jak kvůli sobě, tak kvůli zákazníkům.


HoppyGo

Líbí se ti, jak HoppyGo funguje, jak je postavené? Máš k tomu třeba nějaké výhrady?

Líbilo by se mi, kdyby to jelo taky na webu. Bylo by to pro širší skupinu uživatelů a já bych věděl, že mě uvidí víc zákazníků než přes mobilní aplikaci.

Kolik máš za sebou výpůjček a jak probíhaly?

Zatím asi pět a všechny proběhly perfektně. Jen jednou jsem si vzal klíčky s sebou do východních Čech a auto jsem nechal v Praze přítelkyni, která ho měla předat. Takže jsem se omluvil zákaznici, která si ho půjčovala už podruhé, a nabídl jí slevu na příště. Doufám, že jsem ji neodradil. To mi teda nevyšlo, ale jinak jsem naprosto spokojený.

Koukala jsem do aplikace a u tvého auta je taková speciální nálepka. Co to znamená?

Po domluvě s HoppyGo týmem jsem se teď přihlásil do programu SuperOwner, který je pro spolehlivé a dobře fungující majitele aut. Takže mě HoppyGo vlastně doporučuje. Zároveň se zavazuju k tomu, že splním určité podmínky. Že svoje auto půjčím minimálně sedm dní v měsíci, rychle reaguju a komunikuju a samozřejmě rychle potvrzuju poptávky. Snažím se, aby mi ten palec zůstal, a byl bych moc rád, kdyby se služba co nejvíc rozvíjela.

Kdybys byl na druhé straně a potřeboval si půjčit auto, šel bys spíš do půjčovny, nebo k lidem?

Určitě k lidem. Teď zrovna zvažuju, že si přes HoppyGo půjčím dodávku, protože ani do kombíku se nevejde všechno. Takže ano. Jednak kvůli ceně, vím, že je to pojištěné, a určitě i proto, abych podpořil myšlenky sdílené ekonomiky. Protože když se tohle chytí, aut ve městech může ubývat. Já bych strašně rád jel na výlet kabrioletem, na nákup dodávkou a na dovolenou třeba sedmimístným transportérem s partou lidí. A svoje auto můžu klidně mezitím půjčit někomu jinému. Takhle bych si představoval město.

Čím se živíš?

Jsem IT konzultant. Po škole jsem v korporacích konzultoval interní IT procesy, pak jsem dělal business intelligence v bance a to mi moc nevyhovovalo, takže se teď rozhlížím po něčem menším nebo ideálně po vlastním projektu. Chtěl bych pro zákazníky sbírat data a poskytovat jim dashboardy, aby měli přehled o vlastních datech a zároveň si na to nemuseli najímat experty.

Ještě poslední otázka, doneslo se ke mně něco o trabantu…

Jo, mám ve stodole na statku u rodičů trabanta. Chvilku jsem s ním jezdil, bylo to vlastně moje první auto. Teď řeším, že bych ho zkusil zprovoznit. Už jsem mu nafoukl gumy a zkusil ho protočit. Že bych ho přihlásil, vzal s sebou do Prahy a sdílel na HoppyGo. Jako takovou atrakci. Když tu máte toho brouka. A já budu rád, když bude v kupě.

Aplikace HoppyGo je zdarma!

HoppyGo právě startuje v Praze